Arbodienstverlening nodig?

Een preventieve verzuimaanpak met een vaste casemanager als aanspreekpunt

Klik hier voor de kosten

Is jouw verzuimbeheer op orde?

Wist je bijvoorbeeld dat één dag verzuim al snel kan oplopen tot 400 euro? Los van de financiële aspecten kan er ontzettend veel tijd en energie gaan naar administratieve zaken. Belangrijk dus om je business hier goed op voor te bereiden.

Effectief verzuimbeheer draagt ook bij aan het behoud van je werknemers. Door een cultuur van zorg en ondersteuning te bevorderen en een proactieve aanpak van verzuim te hanteren, laat je als bedrijf zien dat je de gezondheid en het welzijn van je werknemers waardeert. Dit helpt om de tevredenheid en loyaliteit van werknemers te vergroten, en draagt mogelijk bij aan talent aantrekken in een concurrerende arbeidsmarkt.

Ziekteverzuim is onvermijdelijk, maar met een gecertificeerde arbodienstverlening kun je verzuim snel en effectief aanpakken. Wij geloven sterk in preventie en bieden naast verzuimbegeleiding ook diverse preventieve diensten aan, zoals arboscans, werkplek onderzoeken, RI&E’s, vitaliteitsprogramma’s, PMO/PAGO, gecertificeerd extern vertrouwenspersoon, coaching en meer.

Professionele arbodienstverlening

Als je als organisatie de uitdagingen van verzuimbeheer wilt aanpakken zonder de complexiteit en het tijdsbeslag van het zelf doen, is arbodienstverlening van GJ Dé HR-Partner de oplossing.

Bij GJ Dé HR-Partner heb je altijd een vaste contactpersoon voor al je vragen en zorgen. Deze ervaren casemanager is volledig op de hoogte van je bedrijf, kent de ins en outs van de arbeidswetgeving en is altijd beschikbaar om je te begeleiden en te adviseren bij elk aspect van verzuimbeheer. 

Het uitbesteden van verzuimbeheer aan GJ Dé HR-Partner betekent dat je kunt rekenen op een professionele aanpak en modulaire pakketten. Het geeft je de ruimte om je te concentreren op de groei en ontwikkeling van je bedrijf, terwijl wij zorgen voor de gezondheid en het welzijn van je medewerkers. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze diensten.

Bij GJ Dé HR-Partner stopt het niet enkel bij verzuimbeheer. Wij doen ook aan werving en selectiepayroll uitbesteden, backoffice uitbesteden en je kunt bij ons ook je HR-advies uitbesteden.

Bereikbaar via 0174-281981 - In het menu kies 1 en daarna 4

Zo bieden wij ondersteuning

Onze transparante en efficiënte aanpak zorgt voor korte en directe lijnen met professionals, waardoor jij snel en adequaat kunt handelen bij preventie en ziekteverzuim van jouw medewerkers. Onze casemanagers zijn bovendien direct inzetbaar om jou te ondersteunen bij specifieke vraagstukken. Met ons eigen portal heb jij real-time inzicht in de voortgang van het verzuimtraject, inclusief de acties die wij als team ondernemen om het verzuim terug te dringen. Zo blijf jij altijd up-to-date en kun je snel bijsturen waar nodig.

Compleet

€ 14,50 per medewerker per maand*
Vanaf 50 medewerkers & verzuimpercentage lager dan 5%

  1. Volledig ontzorgd van A tot Z
  2. Incl. alle spreekuren bedrijfsarts het eerste jaar
  3. 24/7 toegang tot verzuimportaal
  4. Basiscontract met een gecertificeerde arbodienst
Extra

€ 10,75 per medewerker per maand*
Vanaf 10 medewerkers

  1. De casemanager neemt alles uit handen
  2. GJ stelt alle noodzakelijke documenten op
  3. 24/7 toegang tot verzuimportaal
  4. Basiscontract met een gecertificeerde arbodienst

 

Basis

€ 2,25 per medewerker per maand*

  1. Eigen regie Wet Verbetering Poortwachter
  2. Jij bepaalt welke acties je uit handen wilt geven
  3. 24/7 toegang tot verzuimportaal
  4. Basiscontract met een gecertificeerde arbodienst

 

* Naast de maandelijkse kosten hebben wij een volledige tarievenlijst om de volledigheid van onze service te kunnen waarborgen. Het Compleet pakket is alleen verkrijgbaar voor bedrijven met een verzuimpercentage lager dan 5% en minimaal 50 medewerkers.

 

Samen sterk tegen verzuim: de kracht van lokale samenwerkingen 

GJ heeft verschillende samenwerkingen met regionale partners en dit stelt onze gecertificeerde arbodienstverlening nog beter in staat om onze opdrachtgevers te ondersteunen op lokaal niveau. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerkingen ervoor zorgen dat er nog meer directe, op maat gemaakte begeleiding kan worden geboden bij zowel fysieke als mentale klachten. Onze aanpak levert concrete voordelen op: kortere verzuimduur, lagere kosten voor werkgevers, hogere medewerkerstevredenheid en een productievere werkomgeving.

AdFysio: Beheers jouw ziekteverzuim

GJ en AdFysio combineren hun krachten voor een unieke aanpak van verzuimpreventie en -begeleiding, gericht op zowel korte als langdurige verzuimgevallen. We zetten in op het creëren van een gezonde werkomgeving door mentale en fysieke ondersteuning te bieden, zoals preventieve spreekuren en het tijdig signaleren van risicofactoren. Met toegang tot een breed scala aan behandelmethodes, zoals fysiotherapie en mentale begeleiding, worden deze plannen snel en effectief uitgevoerd. 

JPT: Verminder stress gerelateerde klachten

Samen met JPT Personal Training & Coaching zetten we ons in om stress gerelateerde klachten te verminderen. In een wereld waarin druk en spanning de overhand kunnen nemen, is het belangrijk om het welzijn van jouw medewerkers te prioriteren. Wij geloven in de kracht van preventie en het creëren van veerkrachtige individuen. Na een gesprek met onze casemanager en coach, wordt er een persoonlijk plan gemaakt. Dit kan bestaan uit o.a. coaching op locatie, bars-sessies, mindfullness, cryotherapie en meer.

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie via sales@gjpd.nl, onderstaand formulier of 0174-281981 (menukeuze 1.4)

Arbopakketten

Compleet

Dit pakket is interessant wanneer je alle verzuim gerelateerde zaken uit handen wilt geven aan onze arbodienst, zodat je jouw tijd en energie kan richten op andere zaken binnen de organisatie. Onze casemanagers vertellen je graag of Compleet de juiste optie is. 

Vanaf 50 medewerkers & verzuimpercentage lager dan 5%

Voordelen Compleet

  • €14,50 per medewerker per maand*
  • Inclusief spreekuren bedrijfsarts gedurende het eerste jaar
  • 24/7 inzicht voor HR-medewerkers en managers

Begin direct

Extra

Onze casemanagers voeren de verplichte handelingen van de Wet Verbetering Poortwachter uit en nemen de noodzakelijke taken volledig uit handen. Je houdt zelf periodiek contact met de medewerkers, vanuit dashboards kun je de verzuimcijfers inzien welke je door kunt sturen naar jouw verzuimverzekeraar en tijdens ziekte kun je het lopende dossier volledig, 24/7, volgen.   

Vanaf 10 medewerkers

Voordelen Extra

  • € 10,75 per medewerker per maand
  • Wij bewaken de termijnen en zorgen dat de acties tijdig in gang worden gezet
  • 24/7 inzicht voor HR-medewerkers en managers

Begin direct

Basis

Zelf alles onder controle houden en de regie pakken in de verzuimbegeleiding? Dan is Basis de juiste keuze voor jouw bedrijfsvoering. Mis nooit een actie binnen de Wet Verbetering Poortwachter door een overzichtelijk takenlijst in het verzuimportaal.

Voordelen Basis

  • € 2,25 per medewerker per maand
  • Jij bepaalt welke acties je uit handen wilt geven
  • 24/7 inzicht voor HR-medewerkers en managers

Begin direct

Vraag onze Casemanager welk arbopakket bij jouw organisatie past. We vinden niets interessanter dan de groei van jouw business.

Waarom kiezen voor ons?

  • Vaste consulente arbodienst als aanspreekpunt (casemanager)
  • Transparant en efficiënt: korte en directe lijnen naar professionals voor advies en overleg
  • Modulair opgebouwd pakket
  • Persoonlijke aandacht voor klant en medewerker
  • Inzetbaarheid van partners
  • Een eigen portal met voortgangsmodule
  • Mogelijkheid tot koppelen met interne diensten

Kostenindicatie op maat

Pakket

Aanmaken administratie  
Opvoeren medewerkers
Korting   - €
Totaal eenmalig  
 
Totaal per maand

Onze meest gestelde vragen

Wat is verzuimbeheer?

Een essentieel onderdeel van het management binnen elke organisatie is effectief verzuimbeheer. Het behelst het vastleggen, volgen, analyseren en (indien mogelijk) verminderen van de frequentie en duur van de afwezigheid van je werknemers. Verzuim heeft een grote invloed op de productiviteit en winstgevendheid van je bedrijf. Het kan ook een indicatie zijn van dieperliggende problemen binnen je organisatie, zoals werknemerstevredenheid, de aanwezigheid van een veilige en gezonde werkomgeving en de effectiviteit van managementpraktijken.

Verzuimbeheer gaat echter niet alleen om het reactief omgaan met je werknemers die al afwezig zijn. Het gaat ook om het proactief identificeren en aanpakken van risicofactoren die tot verzuim leiden, en het implementeren van strategieën om een gezonde en ondersteunende werkomgeving te bevorderen. Dit varieert van ergonomische aanpassingen en flexibele werkschema's tot mentale gezondheidsprogramma's en trainingen in stressmanagement.

In deze context biedt het uitbesteden van verzuimbeheer aan een specialist in HR-advies, zoals GJ Dé HR-Partner, een waardevolle oplossing. Lees verder en ontdek hoe het uitbesteden van professioneel verzuimbeheer je bedrijf helpt en welke mogelijkheden er zijn.

Wat betekent een efficiënte aanpak in verzuimbeheer?

Efficiënt verzuimbeheer betekent dat je slim en strategisch te werk gaat, vaak met de ondersteuning van een professionele arbodienst. Het draait om het snel en kundig oppakken van verzuimmeldingen en het voorkomen ervan voordat ze überhaupt plaatsvinden. Dit doe je door goed te luisteren naar wat medewerkers nodig hebben en door het aanbieden van programma's die hen gezond en gemotiveerd houden.

Het gebruik van online tools kan hierbij een wereld van verschil maken. Denk aan een digitaal systeem waarin je makkelijk ziek- en herstelmeldingen bijhoudt, maar ook de voortgang van iemand die weer aan de slag gaat. Het mooie is dat iedereen die betrokken is bij het proces, zoals managers of HR, meteen kan zien hoe het ervoor staat.

Dan heb je nog de experts. Het is alsof je een team van specialisten hebt die achter je staan. Zij weten precies wat te doen bij verzuim en hoe je het beste kunt zorgen voor je team. Ze geven niet alleen advies als er iets aan de hand is, maar denken ook mee over hoe je problemen kunt voorkomen.

Hoe kan ik herkennen of mijn verzuimbeheer effectief is geregeld?

Effectief verzuimbeheer is te herkennen aan verschillende aspecten. Ten eerste zorgt het voor een duidelijke afname van de frequentie en duur van ziekteverzuim binnen je bedrijf. Dit bereik je door een snelle en passende reactie op verzuimmeldingen, waarbij er een balans is tussen zorg voor je medewerker en het belang van je organisatie. Ten tweede biedt effectief verzuimbeheer je inzichtelijke en makkelijk te interpreteren data, waardoor trends geanalyseerd kunnen worden en je snel preventieve maatregelen kunt nemen. 

Tot slot is een teken van goede regeling de tevredenheid van zowel jouw medewerkers als management over de aanpak en resultaten van het verzuimbeleid. Wanneer je werknemers zich gesteund voelen in hun herstel en je als leidinggevend vertrouwen hebt in de oplossingen en ondersteuning, dan weerspiegelt dit de effectiviteit van je verzuimbeheer. Dit zie je vaak door een verhoogd moreel en een sterke bedrijfscultuur, waarin gezondheid en welzijn van je personeel prioriteit hebben.

Waarom kiezen voor een gecertificeerde arbodienst?

Met arbodienstverlening profiteer je van een deskundig en toegewijd team van professionals dat de verantwoordelijkheid voor verzuimbeheer op zich neemt. We bieden een uitgebreide dienstverlening die niet alleen zorgt voor een nauwkeurige registratie en rapportage van verzuim, maar ook voor een proactieve en preventieve aanpak om verzuim te verminderen. Door open communicatie en regelmatige updates kunnen we sneller reageren op gevallen van verzuim en werken aan een snelle en succesvolle re-integratie van de werknemers.

Wat zijn de voordelen van een vaste verzuim consulent?

Denk aan een vaste verzuimconsulent als een vertrouwde huisarts voor je bedrijf. Iemand die jouw bedrijf door en door kent en altijd klaarstaat. De consulent bouwt een band op met jouw organisatie en je werknemers. Je hoeft niet steeds opnieuw je verhaal te doen, want de consulent weet precies wat er speelt en wat er speelt.

Met een vaste consulent aan je zijde krijg je advies dat id afgestemd is op wat jouw organisatie nodig heeft. Daarnaast is het een schakelpunt tussen het bedrijf, je medewerkers en externe partijen zoals bedrijfsartsen, wat de coördinatie en communicatie sterk verbetert.

Wat zijn de financiële gevolgen van ziekteverzuim voor een bedrijf?

Ziekteverzuim kan financieel flink in de papieren lopen, met directe kosten zoals loondoorbetaling en indirecte kosten door productiviteitsverlies. Soms moet je ook iemand anders inhuren om het werk op te vangen, wat extra kosten met zich meebrengt. Maar er zijn ook minder zichtbare kosten, zoals de tijd die je kwijt bent aan het regelen van vervanging en de mogelijke vertraging in je projecten of dienstverlening.

Als verzuim vaker voorkomt of lang duurt, kan dit ook leiden tot hogere verzekeringspremies. En dan zijn er nog de regels rondom ziekteverzuim; als je die niet goed volgt, staan daar soms boetes op. Het loont dus om tijd en energie te steken in goed verzuimbeheer en in de gezondheid van je personeel. Zo houd je niet alleen je medewerkers fit, maar ook je financiën gezond.

Heeft GJ kennis van de Eigenrisicodrager Ziektewet?

Onze casemanagers hebben ook uitgebreide kennis van Eigenrisicodrager Ziektewet voor werkgevers en dit is uiteraard mogelijk bij GJ, Dé HR-Partner. Neem contact op met onze specialisten voor meer informatie.

Wat is een Arbeidsdeskundig Onderzoek?

De arbeidsdeskundige onderzoekt welke kansen er voor de werknemer zijn en wat de verwachting is om weer aan het werk te kunnen. De arbeidsdeskundige voert diverse gesprekken met de werkgever en medewerker en mogelijk bezoekt een arbeidsdeskundige de werkplek. In de gesprekken met de werkgever vraagt de arbeidsdeskundige wat het probleem is, wat de mogelijkheden zijn en geeft  advies over hoe de werknemer weer aan het werk kunt. De arbeidsdeskundige verwerkt dit in een arbeidsdeskundig rapport.

Waarom is een RI&E belangrijk?

In de RI&E breng je alle arbeidsrisico's binnen je bedrijf of organisatie in kaart. Vervolgens maak je een plan van aanpak voor het beheersen van deze risico's. Het doel van de RI&E is om gezondheidsklachten en ongevallen te voorkomen. Dit is van belang voor je bedrijf en de werknemers. Een RI&E is verplicht voor alle werkgevers, tenzij je ZZP'er bent. Alleen als de medewerkers samen minder dan 40 uur per week werken, kun je gebruik maken van een gezondheidschecklist als vervanger voor de RI&E.

In alle andere gevallen schrijft de Arbowet voor dat je een RI&E moet hebben.

Wat is een FML?

Een Functionele Mogelijkheden Lijst (FML) is een veel gebruikt instrument om de belastbaarheid van werknemers vast te stellen.

De FML wordt opgesteld door de bedrijfsarts vanuit GJ Verzuim, Dé Arbodienst. De bedrijfsarts onderzoekt de werknemer op verschillende beoordelingspunten vanuit een zogeheten normaalwaarde. Er wordt vooral gekeken naar wat een werknemer wel kan, maar ook naar wat iemand niet (meer) kan.

Wat is Spoor 1 en 2?

Tijdens een re-integratie traject wordt in eerste instantie gekeken of er passend werk voor de werknemer gevonden kan worden of dat het georganiseerd kan worden bij de huidige werkgever. Dit wordt het eerste spoortraject genoemd.

Is de werknemer langdurig niet in staat om het werk te doen en zijn er geen passende mogelijkheden om binnen de huidige werkgever aan het werk te gaan? Dan komt re-integratie bij een andere werkgever in beeld. Dit heet 're-integratie 2e spoor' of '2e spoortraject'. Tijdens het 2e spoortraject word de werknemer begeleid in het vinden van ander werk bij een andere werkgever.

Hoe kan ik inloggen op de portal?

Met deze button kun je inloggen op ons systeem Visma wanneer je een overeenkomst hebt met GJ Verzuim:

Inloggen Verzuimportaal

Kan ik tussentijds wisselen van Arbopakket?

Ja, dit kan 1x per jaar bij afloop jaarlijkse overeenkomst.

Hoe gaan jullie om met privacygevoelige gegevens?

GJ Verzuim, Dé Arbodienst heeft een privacyreglement dat jouw medewerker beschermt tegen elke mogelijke vorm van oneigenlijk gebruik van persoonlijke gegevens nu en in de toekomst. Je hebt er immers recht op dat de arbodienst persoonlijke gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandelt. Achtergrondinformatie over jouw medewerker die voortkomt uit keuringen, onderzoeken en controles blijft onder de hoede van de arbodienst en wordt dus niet doorgegeven aan jou als werkgever. Ook de uitvoeringsinstelling, die de eventuele Ziektewet- of WAO-uitkering betaalt, krijgt informatie die nodig is om een beroep op een uitkering te beoordelen. Het eventuele opvragen van medische informatie bij de behandelaar gaat altijd via een medische machtiging en na akkoord van de medewerker.

Hoe lang worden persoonsgegevens bewaard?

De bewaartermijnen die wij hanteren zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen, eventuele claimrisico’s of andere verplichtingen waarbij uitgangspunt is dat de persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan daarvoor noodzakelijk. Voor het medisch dossier geldt een bewaartermijn van 20 jaar na het einde van het dienstverband of na de beëindiging van de overeenkomst tussen de werkgever en GJ. Doorgaans zullen ander persoonsgegevens bewaard worden tot twee jaar na uitdiensttreding of totdat de gegevens niet meer noodzakelijk zijn. 

Is het verzetten van een spreekuur mogelijk?

Onze artsen hebben beperkte beschikbaarheid. Het verzetten van afspraken kan alleen als er zeer dringende reden is en dient altijd in overeenstemming met uw werkgever te gebeuren. Het verzetten van verzuimafspraken kan alleen door je leidinggevende of HR ingediend worden. Indien afspraken niet tijdig worden afgemeld, moeten we helaas de kosten ervan toch in rekening brengen.

Heb je klachten over onze dienstverlening?

Tevreden klanten zijn voor ons van groot belang. Een klacht of aandachtspunt biedt ons de mogelijkheid om het beter te doen. Een klacht kan bijvoorbeeld betrekking hebben op spreekuren, wachttijden, bereikbaarheid en communicatie. Blijf niet met de klachten rondlopen. Breng ons op de hoogte. Jouw klacht kan leiden tot verbetering van onze dienstverlening. Elke klacht wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.

  1. Eenvoudige klachten proberen wij direct op te lossen. Hiervoor is het niet nodig om het klachtenformulier in te vullen. Je kunt jouw klacht of aandachtspunt bespreken met de desbetreffende medewerker of via Verzuim@gjpd.nl
  2. Is jouw klacht ingewikkelder van aard en kan het niet in onderling overleg worden opgelost, dan kun je op onze website het klachtenformulier invullen. Als je jouw persoonlijke gegevens invult op het klachtenformulier, ontvang je altijd een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van jouw klacht. Wij handelen jouw klacht vervolgens binnen drie weken af. Dien je een klacht in namens een werkgever of werknemer, dan ontvangen wij ook graag een machtiging die door de persoon die de klacht wil indienen, is ondertekend.

* Indien de klacht betrekking heeft op het werkhervattingsadvies van de bedrijfsarts dan kan de klager zich wenden tot het UWV om daar een deskundigen oordeel aan te vragen. De klacht wordt verder niet in behandeling genomen door GJ Verzuim.

** Als de klacht betrekking heeft op een medische beoordeling van de bedrijfsarts dan kan de klager een procedure second opinion bedrijfsarts aanvragen bij GJ Verzuim. De klacht wordt verder niet in behandeling genomen door GJ Verzuim.

*** Mocht de klacht betrekking hebben op het arbeidsdeskundig handelen dan kun je dit melden bij Verzuim@gjpd.nl. Ook kan er ook rechtstreeks een klacht ingediend worden bij de Stichting Register Arbeidsdeskundigen over de betreffende arbeidsdeskundige.

  1. Afhankelijk van het specifieke geval, ontvang je in sommige gevallen van de klachtenbehandelaar een schriftelijke reactie op jouw klacht, terwijl in andere gevallen een gesprek beter past. Als een gesprek heeft plaatsgevonden, krijg je daarna een schriftelijke bevestiging hiervan
  2. Mocht je je niet kunnen vinden in de voorgestelde afhandeling van jouw klacht, dan kun je dit binnen een kalendermaand schriftelijk kenbaar maken aan de directie van GJ Dé HR-Partner. Je wordt dan in de gelegenheid gesteld om jouw klacht mondeling toe te lichten. In onderling overleg zal worden bepaald of dit een telefonisch of persoonlijk gesprek zal zijn. Wij streven ernaar om tijdens dit gesprek een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden. Van het gesprek ontvang je een schriftelijke bevestiging.
  3. Mocht je onverhoopt alsnog niet tevreden zijn met de afwikkeling van jouw klacht, dan heb je de mogelijkheid om je, binnen een maand na het doorlopen van deze klachtenprocedure, te wenden tot de Geschillencommissie Arbodiensten via de website www.klachtregeling.nl, de Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingskeuringen (voor medische keuringen en aanstellingskeuringen) of het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.

Klachtenformulier